ביטוח שיניים חבר

חברת הראל מציעה פוליסת ביטוח שיניים קבוצתית לעמיתי "חבר" שהם משרתי הקבע, הגמלאים ובני משפחותיהם. הביטוח מכסה טיפולים משמרים, טיפולי וניתוחי חניכיים, שתלים ושיקום על גבי שתלים דנטאליים, טיפולים משקמים וטיפולי יישור שיניים לילדים.

מהו ביטוח שיניים חבר ומי מספק אותו?

חברת הראל היא חברת ביטוח המציעה פוליסת ביטוח שיניים קבוצתית המרחיבה את הכיסוי לעובדי קבע, גמלאים ומשפחותיהם. הכיסוי כולל מגוון טיפולי שיניים כגון טיפולי שימור, טיפולים וניתוחים חניכיים, השתלות ושיקום על שתלים דנטליים, טיפולים משקמים וטיפולי יישור שיניים לילדים. הטיפול נועד למשרתי קבע, גמלאים משירות קבע שהיו נגדים או קצינים ובני משפחותיהם. 

איך מצטרפים אל ביטוח שיניים חבר של הראל?

חלק מהטיפולים הללו, לרבות טיפולי חניכיים, שתלים, שחזורים וטיפולים יישור שיניים מחייבים אישור מוקדם מהראל. כדי לרכוש זאת, יש להגיש לחברה טופס ייעוץ במילוי רופא השיניים המטפל. לאחר מכן עומדים להראל 21 ימי עבודה מרגע קבלת הטופס להחזיר את תשובתה. תהליך זה חל בין אם המבוטח פונה לרופא בהסכם או לרופא שאינו בהסכם.

מהו הליך התביעה מול חברת הראל?

תהליך ייעוץ ואישור מוקדם זה נוצר על מנת לאפשר להראל לקבוע את מהות התביעה לפני תחילת הטיפול. היא משמשת לאמת את הצורך הרפואי של הטיפול ואת התאמתו לכיסוי בתכנית הביטוח. יתרה מכך, הוא מסייע הן למבוטח והן לרופא המטפל להבין את היקף הכיסוי, את גובה ההשתתפות העצמית שיצטרך המבוטח לשלם ואת ההחזר המקסימלי שיקבל המבוטח אם הטיפול ייעשה מחוץ להסכם. הוא גם מאפשר לבחון פתרונות או טיפולים אלטרנטיביים המתאימים לכיסוי המפורט בתוכנית הביטוח.

איפה אפשר לקבל טיפולים במסגרת ביטוח שיניים חבר?

טיפולי שיניים יכולים להתבצע או על ידי אחד מ-900 הרופאים ומרכזי הצילום שיש להם הסכם עם הראל, את רשימתם באתר הראל, או על ידי רופא שלא בהסכמה. ההחזר בגין טיפולים אלו יזוכה ישירות לחשבון הבנק של המבוטח לא יאוחר מ-21 ימי עבודה מיום קבלת החומר במשרדי הראל.

כמה עולה ביטוח שיניים חבר של הראל?

להראל מבנה של פרמיות חודשיות לסוגים שונים של מבוטחים. למשל, פנסיונר, עובד קבוע או אלמן של עובד משלם 65.99 ש"ח, 64.82 ש"ח ו-65.99 ש"ח בהתאמה. בן זוג של עובד משלם 84.96 ש"ח. 

הפרמיה החודשית לילדים של עובד משתנה בהתאם לגיל וסדר הלידה. ילד ראשון בן 5-21 משלם 33.58 ש"ח, ילד שני משלם 29.08 ש"ח והילד השלישי משלם 21.7 ש"ח. כל ילד מהרביעי ואילך, בגילאי 5 עד 21 שנים, מבוטח בחינם, וכך גם ילדים עד גיל 5. גם דמי הביטוח לילדים בוגרים ולנכדים משתנים, וניתן לקבל פרטים מחברת הראל. 

סעיף ביטוח אובדן כושר עבודה מחיר כחלק מביטוח חיים

בניגוד לביטוח שיניים קבוצתי או אחר, אובדן כושר עבודה הוא סעיף בתוך ביטוח חיים ומטרתו להבטיח הכנסה קבועה במידה ובעל הפוליסה מאבד את היכולת לעבוד במקצוע שלו או בכלל. עלות ביטוח אובדן כושר עבודה אינה קבועה ותלויה בכמה פרמטרים:

  • גיל
  • מין המבוטח 
  • המקצוע

החל משנת 2019 ובעקבות הרפורמה ירד גם הסעיף של ביטוח אובדן כושר עבודה מחיר מבלי שהיקף הכיסוי ייפגע. לפיכך ובדיוק כמו עם כל סוג של ביטוח אחר – מומלץ לקבל הצעה על עלות ביטוח אובדן כושר עבודה בהתאמה אישית למאפייני המבוטח וביצירת קשר עם חברת הביטוח. 

שאלות ותשובות

למי פונים כדי לקבל מידע על טיפולי השיניים לאנשי קבע?

בכל בעיה או שאלה, מבוטחים יכולים לפנות טלפונית למחלקת ביטוחי השיניים של חברת הביטוח הראל. מסמכים, כגון טפסי ייעוץ, תביעות, חשבוניות וצילומי שיניים, ניתן לשלוח להראל בדואר, מייל, פקס או ישירות דרך אתר האינטרנט של הראל. מרכז שירות תביעות ביטוח שיניים יספק מידע על כיסויים קיימים, סכומי השתתפות עצמית או החזרים כספיים וטפסים שונים.

מיהם נותני השירות בפוליסת ביטוח השיניים של עמיתי חבר?

בהגשת תביעה לנותן שירות בהסכם, כל המשימות האדמיניסטרטיביות, לרבות טפסי ייעוץ מקדים, טפסי תביעה וצילומי רנטגן נדרשים, מועברות ישירות מנותן השירות להראל. נותן השירות יכול להיות רופא שיניים, רופא שיניים מומחה, או סטודיו לרפואת שיניים או צילום שיש לו הסכם ממון עם הראל לגבי מתן שירותים.

האם אפשר לקבל טיפולי שיניים מרופאים שאינם בהסכם?

כן. במקרים כאלה, על המבוטח להגיש באופן אישי את טפסי האישור המוקדם להראל. ניתן להתחיל את הטיפול רק לאחר קבלת אישור בכתב מהמבטח. 

מה קורה אחרי שעוברים טיפול שיניים אצל אחד מהרופאים שבהסדר עם הראל?

לאחר סיום הטיפול יש להגיש טופס תביעה מפורט בחתימת הרופא בצירוף צילומים וממצאים מעודכנים לפי הצורך. לאחר מכן תשלם הראל עבור הטיפולים המאושרים, כאשר הסכום הוא התשלום בפועל לפי החשבונית ולאחר ניכוי סכום ההשתתפות העצמית, או סכום תקרת ההחזר, לפי הנמוך מביניהם. התשלום יבוצע תוך 21 ימי עבודה מרגע קבלת המסמכים הדרושים.

קבלו הצעה לביטוח שיניים