ביטוח אובדן כושר עבודה נפשי

מחלות נפשיות כבר הוגדרו על ידי המומחים כמגפה של המאה ה-21 בעולם המערבי. על פי ההנחה הרווחת, הן קשורות ככל הנראה בצורה כלשהי למתחים והאתגרים שכרוכים בחיים המודרניים.

ביטוח אובדן כושר עבודה נפשי

התפתחות הדיאגנוסטיקה הרפואית מאפשרת כיום לזהות כי מיליוני אנשים סובלים מרמה כזאת או אחרת של בעיות נפשיות – בין ההפרעות הנפוצות יותר ניתן לציין דיכאון, הפרעות קשב, חרדה חברתית, פוביות שונות ואף מחלות נפש חמורות יותר. הפרעות נפשיות אלו משפיעות בצורה שונה על כל אדם אך לעיתים יכולים להביא לחוסר תפקוד, אובדן כושר השתכרות וצורך בעזרה מקצועית לאורך זמן.

ביטוח אובדן כושר עבודה נפשי

חברות ביטוח רבות מציעות למבוטחים לכסות את עצמם מפני אובדן כושר עבודה פיזי ונפשי, בין אם הנזק נגרם לצמיתות או באופן זמני בלבד. בדרך כלל, המבוטח הפוטנציאלי יכול לבחור בין שתי פוליסות עיקריות – ביטוח עיסוקי ומקצועי.

בזמן שפוליסה מקצועית הינה כללית יותר ומכסה את המבוטח רק במקרה של אובדן כושר עבודה טוטאלי, ביטוח עיסוקי קשור ישירות למקצוע העיקרי של המבוטח. כך, לדוגמא, דוגמנית יכולה לבטח את עצמה מפני אירוע ביטוחי שגורם לה לעזוב את מקצוע הדוגמנות (במקרה של פגיעה חיצונית במראה).

כאשר הדבר נוגע לאובדן כושר עבודה נפשי, יש לבדוק היטב את הסעיפים שמתייחסים לנושא טרם החתימה על החוזה מול חברת הביטוח. העניין הוא, כי חברות רבות מגבילות את תשלום הקצבה לשנה או יותר ואף מסרבות להכיר באובדן כושר על סמך מחלה נפשית (בניגוד לאובדן כושר עבודה פיזי).

אובדן כושר עבודה – דיכאון

כאשר אנו מדברים על בעיות נפשיות, לא תמיד מדובר במקרים החמורים יותר, כמו אובדן כושר עבודה בעקבות סכיזופרניה או מחלות נפשיות אחרות. במקרה כזה, דווקא קל יותר להוכיח ולקבל את הפיצויים שנקבעו מחברת הביטוח.

עם זאת, לעיתים מצב נפשי קשה יכול להיגרם גם מדיכאון ממושך. במצב כזה, חשוב מאד להתגבר על הבושה ולעמוד על הזכויות שמגיעות למבוטח, גם במחיר של תביעה בבית משפט.

במידה ואתה מתעניין בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה נפשי, אנו בפורטל צוק ביטוח מציעים לך להשוות בין האופציות המובילות בשוק. השאר את פרטי ההתקשרות עמך בעמוד זה ואנו נחזור אליך במהירות האפשרית.

קבלו הצעה לביטוח אובדן כושר עבודה